Partners
Utrecht Marketing wil (en moet) een afspiegeling van de stad zijn en heeft eind 2025 een representatieve reeks partners aan zich verbonden op de terreinen cultuur, onderwijs, economie (vrije tijd en zakelijk) en maatschappelijke organisaties. Inmiddels zijn er 120 (strategische, maatschappelijke en commerciële) partners aan boord die kennis en diensten krijgen aangeboden.
- Ontmoetingen faciliteren is een kernactiviteit van Utrecht Marketing. Wij organiseren twee bestuurlijke Assemblees, drie kennissessies en het Utrecht Marketing Jaarcongres.
- In 2025 wordt onderzocht of wij ons netwerk kunnen uitbreiden met andersoortige strategische partners die zich zichtbaar willen verbinden omdat ze baat hebben bij een sterke (economische) positie van onze stad en regio en ook bereid zijn daaraan financieel bij te dragen.
- Partnertevredenheidonderzoek is een goed instrument om scherp te blijven op alle facetten van de relaties met partners. Het effect van de inspanningen van Utrecht Marketing wordt tussentijds gepolst in evaluatiegesprekken en jaarlijks gebeurt dit dus middels een uitgebreid partnertevredenheidsonderzoek.
- In 2025 wordt een nieuw meerjarenplan 2026-2029 opgesteld, op basis van de ervaringen van de vorige periode, de input van vele stukken en evaluaties en vooral door het consulteren van partners, zoals dat ook gedaan is in 2021. De partners zijn de ‘aandeelhouders’ van Utrecht Marketing en de gemeente is daarbij als het ware grootaandeelhouder.
- Wij informeren onze partners en andere stakeholders proactief over de organisatie en haar werkzaamheden door middel van bijeenkomsten, een-op-een gesprekken en het versterken van het profiel van de organisatie middels corporate kanalen als LinkedIn en Utrechtmarketing.nl.