5. Cultuurmarketing

Utrecht Marketing zet het on- en offline platform UITagenda Utrecht in om bewoners en bezoekers van Utrecht te inspireren om de rijke culturele sector te verkennen. Met behulp van de juiste mix van middelen en het Culturele Doelgroepenmodel worden zowel bestaande als nieuwe doelgroepen bereikt. Als de ogen en oren van de stad zet Utrecht Marketing het aanbod van kleine en grote makers en nieuwe trends in de schijnwerpers.

  • Het magazine UITagenda Utrecht verschijnt 10 keer per jaar in het Nederlands en daar waar relevant in het Engels met een oplage van 30.000 exemplaren. Het aantal distributiepunten wordt uitgebreid in Leidsche Rijn en andere wijken. De redactie zet in op groei van de agenda in het magazine en die op Uitagendautrecht.nl.
  • Utrecht Marketing ondersteunt partners bij marketingcampagnes door het delen van kennis en het netwerk, het geven van advies en het inzetten van eigen communicatiemiddelen.
  • Via de social mediakanalen van de UITagenda worden jaarlijks 720.000 bezoekers bereikt. De wekelijkse UITmail inspireert 16.000 abonnees.
  • Utrecht Marketing organiseert drie keer per jaar een marketing- en communicatieoverleg met de strategische culturele partners van Utrecht Marketing om samen de grote thema’s te bespreken die spelen in de sector.
  • In 2025 wordt een on- en offline naamsbekendheid- en activatiecampagne voor de UITagenda gevoerd. Tijdens de campagne wordt de conversie van de UITagenda naar de websites van de culturele partners van Utrecht Marketing gemeten om de effectiviteit van de campagne te onderzoeken.
Cultuurmarketing