6. Leisure

Utrecht Marketing laat het bezoek aan Utrecht (inclusief de wijken en regio) op een duurzame wijze groeien. Bij alles wat wij doen is de Strategie Duurzaam Bezoek 2021-2025 leidend.

  • Utrecht Marketing voert in 2025 de bezoekerscampagne uit in nauwe samenwerking met partners Centrummanagement Utrecht, HOST (Hoteloverleg Stad en Schil Utrecht), Hoog Catharijne en de Samenwerkende Utrechtse Musea. Deze marketingcampagne draait het gehele jaar om de doelgroepen (persona’s) doorlopend en consequent in aanraking te laten komen met Utrecht.
  • Wij informeren en enthousiasmeren (potentiële) bezoekers en bewoners over het aanbod in en om de stad via de online kanalen als de website van Ontdek Utrecht (in drie talen: NL, EN, DE), de nieuwsbrieven en de social mediakanalen.
  • Utrecht Marketing zet haar Press Office in om de kenmerkende verhalen van de stad en regio met een breed internationaal publiek te delen via pitches en persreizen.
  • In samenwerking met de Marketingcoöperatie Regio Utrecht (MC-RU) bouwt Utrecht Marketing samen met partners in de regio verder aan het verstevigen van de positionering van Utrecht als dé fietsstad en regio van Europa. Middels het project Visit Utrecht Region van de MC-RU zet Utrecht Marketing verder in op merkbouw en activatie voor de regio Utrecht en het daarmee gezamenlijk aantrekken van duurzaam toerisme vanuit de buurlanden Duitsland en België.

Leisure
Leisure
Leisure
Leisure
Leisure
Leisure