2025 is het eerste jaar na de grote restauratie en de Domtoren is helemaal steigervrij. Utrecht Marketing zorgt er in 2025 voor dat bezoekersaantallen zich herstellen tot het niveau van voor de restauratie en dat de Domtoren, na financieel uitdagende jaren, weer een gezonde exploitatie heeft. De samenwerking op het Domplein met DOMunder en de Domkerk krijgt een definitieve vorm waarmee de exploitatie van het erfgoed op, rond en onder het Domplein toekomstbestendig is.
- De bezoekersaantallen van de Domtoren zijn hersteld naar het niveau van voor de restauratie (80.000). De aantallen van stadswandelingen en fietstochten bestendigen, waardoor exploitatie positief bijdraagt aan de financiële situatie van Utrecht Marketing.
- Een jarenlang proces van steeds intensievere samenwerking tussen Stichting Ondergronds Domplein (DOMunder en Paleis Lofen), de Domkerk en Utrecht Marketing krijgt in 2025 een definitieve vorm in een nog nader te bepalen entiteit.
- Het educatieprogramma in het kader van De Dom pakt Uit loopt door tot in 2025, waarmee Utrecht Marketing alle Utrechtse basisschoolleerlingen bereikt. Daarnaast ontwikkelt Utrecht Marketing educatieve programma’s voor het Domplein en (via stadswandelingen) voor de stad.
- Utrecht Marketing zet de steigerloze Domtoren weer in de markt als een aantrekkelijke eventlocatie voor zakelijke en particuliere ontvangsten.
- In samenwerking met partners en partijen in de stad organiseert Utrecht Marketing merkversterkende en bij de Domtoren passende publieksevenementen.
- Utrecht Marketing zorgt dat het aanbod van alle groepsproducten ook aansluit op de zakelijke markt zodat het verhaal van de Domtoren, het Domplein en Utrecht bij de zakelijke doelgroep landt.