9. Heart of Health

De ambitie van en voor Utrecht is groot: Utrecht nationaal én internationaal stevig positioneren als ‘Utrecht, Heart of Health’ onder de zakelijke doelgroepen. Utrecht Marketing staat aan de lat om zowel de marketingcampagne uit te rollen als de acquisitie (via Utrecht Convention Bureau/ Utrecht Congres Alliantie) op te pakken om zo de concurrentiepositie van (regio) Utrecht te bestendigen en verder uit te bouwen in 2025.

  • Utrecht Marketing spant zich samen met de Economic Board Utrecht (EBU) en haar partners in om de regionale positionering ‘Utrecht, Heart of Health’ te versterken.
  • Op basis van een meerjarig partnership tussen Utrecht Marketing en de EBU, inclusief bijpassende financiering, is het de ambitie om in 2025 een always-on campagne uit te rollen en samen te werken aan bredere zichtbaarheid van de propositie en betrokkenheid van partners.
  • Voor de marketingactiviteiten richting zakelijke doelgroepen wordt Utrecht Region in samenwerking met partners verder uitgefaseerd. Bovendien wordt toegewerkt naar samenhang tussen het zakelijke en de leisure Utrecht-merk.
  • De Utrecht Science Week en de Dutch Health Week zijn belangrijke momenten voor de stad en regio. De twee grote evenementen/weken zet Utrecht Marketing in de etalage door deze on-brand te maken, te koppelen aan de propositie Heart of Health.
  • De Press Office van Utrecht Marketing wordt ingezet om de verhalen van ‘Utrecht, Heart of Health’ onder de aandacht te brengen van journalisten.

Heart of Health