Ook in 2024 stonden de partners (strategische partners / commerciële partners / maatschappelijke partners) centraal in het werk van Utrecht Marketing. Prettig te zien dat de samenwerking door alle partners gewaardeerd werd met een 7,4, net boven de gestelde kpi van 7.3. Sowieso leverde het jaarlijkse partnertevredenheidsonderzoek weer veel inzichten op en ‘nice to knows’. Daarmee kan de organisatie het werk optimaal aan laten sluiten op de behoeften van de partners.
Goed gewaardeerd én bezocht waren de bijeenkomsten van Utrecht Marketing. Zoals het Jaarcongres in november, ditmaal in het stadion van (partner) FC Utrecht, met 164 bezoekers drukker dan ooit. Er was waardering (7,7) voor het programma dat door eigen medewerkers werd geproduceerd en met een reeks partners gepresenteerd op het hoofdpodium en in de sessies. In 2024 organiseerden de medewerkers kennissessies over informatievoorziening (vanuit de Winkel van Utrecht), over advertising en over participatief onderzoek. De sessies gaven een constant beeld van de waardering, maar de (no)show wisselde per sessie. Vooralsnog is de animo dusdanig hoog dat de sessies in 2025 worden voortgezet.
Assemblee
Wat zeker wordt gecontinueerd zijn de bijeenkomsten van de Assemblee, het (enige) brede bestuurlijke netwerk in Utrecht. Dat kwam dit jaar tweemaal bij elkaar: in het kader van de restauratie van de Domtoren en de campagne de Dom pakt uit en in het Wisselspoorgebied dat in ontwikkeling is en waar de gasten de primeur kregen om (partner) Doloris te zien voor haar opening.
In 2024 werden partnerovereenkomsten verlengd en breidde het netwerk van Utrecht Marketing zich uit met onder meer Keti Koti Utrecht, Hogeschool voor de Kunsten, Doloris, Utrecht International Center en Economic Board Utrecht.