Ontdek Utrecht
Op ontdek-utrecht.nl, discover-utrecht.com en entdecke-utrecht.de zet Utrecht Marketing bezoekers en bewoners aan tot een (meerdaags) bezoek aan Utrecht. Hét platform voor inspiratie over alles op het gebied van horeca, winkelen, cultuur, fietsen, activiteiten en overnachten in Utrecht is in 2024 goed bezocht.
Het aantal websitegebruikers van ontdek-utrecht.nl steeg in 2024 naar 755.000, een groei van bijna 8% ten opzichte van 2023. In Duitsland wordt entdecke-utrecht.de steeds beter gevonden. De website trok in 2024 205.000 gebruikers. Ter vergelijking: in 2023 had de website 64.000 gebruikers. De Engelstalige versie van de website, discover-utrecht.com wordt door 130.000 gebruikers bezocht ten opzichte van 100.000 gebruikers in 2023.
De Instagramkanalen Ontdek.Utrecht en Discover.Utrecht worden inmiddels door 12.300 (Ontdek.Utrecht) en 30.600 (Discover.Utrecht) mensen gevolgd. Het Facebookkanaal Ontdek Utrecht telt nu 34.000 volgers.
Press Office 2024
Utrecht Marketing Press Office heeft in 2024 45 (internationale) journalisten ontvangen in de stad en regio, waaronder die van de Volkskrant, Süddeutsche Zeitung, Traveler (Spanje), The Times en AFAR magazine (VS). In samenwerking met het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen en partners in de stad is een internationale persreis opgezet rondom het thema fietsen in Utrecht. Ook kwamen Belgische en Duitse influencers naar Utrecht voor een persprogramma rondom de Domtoren en het Domplein, onderwerpen die dankzij het einde van de restauratie van de toren veel media aanspraken.