9. Neem je tijd

Utrecht Marketing heeft in 2024 samen met partner Centrummanagement Utrecht wederom de always-on bezoekerscampagne gevoerd. De samenwerking is afgelopen jaar uitgebreid met de partners: Hoog Catharijne, Gemeente Utrecht, Hotel Overleg Stad en Schil Utrecht, de Samenwerking Utrechtse Musea en het Ondernemers Fonds Utrecht. De campagne is in kwartaal 4 in een nieuw jasje gestoken: Neem je tijd. Een concept passend bij het merk Utrecht, de Strategie Duurzaam Bezoek en dus wat we in Utrecht willen uitstralen: Neem je tijd voor Utrecht, dan neemt Utrecht de tijd voor jou.

De campagne heeft twee doelen; Utrecht als bestemming een top of mind positie geven in het brein van onze doelgroepen (merkbouw) en (meerdaags) bezoek naar de stad toe trekken (merkactivatie). De campagne biedt de mogelijkheid om het resultaat van de citymarketinginspanningen inzichtelijk te maken aan de hand van daadwerkelijke gemeten extra bezoekers aan het centrum van Utrecht. In 2024 zijn er op basis van deze metingen 140.000 extra bezoekers naar Utrecht gekomen.

Gemiddeld geeft een (leisure) bezoeker €58,- uit bij een dagbezoek aan Utrecht. Dit betekent dat door de stadscampagne in potentie ruim €8,1 miljoen extra bestedingen in de binnenstad zijn gedaan door bezoekers.

9. Neem je tijd