7. Gastvrijheid

Bezoekers worden in de Winkel van Utrecht/VVV geïnformeerd over bezienswaardigheden en activiteiten in de stad en regio en geïnspireerd deze te bezoeken. Belangrijk, want geïnspireerde en goed geïnformeerde bezoekers blijven langer, ondernemen meer en geven meer uit. Ook fungeert de Winkel van Utrecht/VVV als startpunt voor een bezoek aan een van de Dompleinactiviteiten en biedt de winkel een breed assortiment aan Utrechtse producten.

  • De Winkel van Utrecht biedt bezoekers informatie en inspiratie wat leidt tot (langer) verblijf en tot spreiding in tijd en ruimte. Daarbij faciliteert de winkel de verkoop van alle tickets voor de Domtoren, DOMunder, Paleis Lofen, stadswandelingen en fietstochten.
  • Het assortiment bestaat voornamelijk uit producten van Utrechtse makers of producten die in samenwerking met hen zijn geproduceerd. Ook is er een Utrecht branded productassortiment waarin de Utrecht huisstijl terugkomt.
  • Utrecht Marketing heeft de intentie het toonaangevende project ‘Van Dom tot steengoed’ voort te zetten.

 

Gastvrijheid