Doelgroepen
Utrecht Marketing werkt op basis van behoeften van haar doelgroepen, waardoor personen niet langer in één hokje passen, maar per situatie een ander motief kunnen hebben om voor Utrecht te kiezen.
Bezoekers
Utrecht Marketing heeft twee nationale bezoekersdoelgroepen bepaald voor Utrecht: Innovatief & Creatief en Persoonlijk & Voor mij. Voor internationaal bezoek wordt het Glocalities-segmentatiemodel gebruikt waar het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen mee werkt.
Bewoners
Bewoners zijn zelf ook bezoekers van het vrijetijds- en cultureel aanbod en zijn daarmee ook onderdeel van de twee beschreven behoeftesegmenten.
Bedrijven
Utrecht Marketing helpt bij het positioneren van Utrecht als aantrekkelijke vestigingslocatie voor Nederlandse en buitenlandse bedrijven. Dit vanuit de ambitie om Utrecht als gezonde stad te positioneren, wat onlosmakelijk verbonden is met de propositie ‘Utrecht Heart of Health’.
Talent
Internationale werknemers, studenten en kenniswerkers. Utrecht Marketing richt zich in haar talentmarketing op internationals via de samenwerking met het Utrecht International Center en samen met haar partners ook op lokaal, regionaal en nationaal hbo- en mbo-talent.