Interview Frank Berg, Marketing Directeur Qeet
Frank Berg is Marketing Directeur van Qeet en dit jaar aangesloten bij het partnernetwerk van Utrecht Marketing. In zijn rol is Frank medeverantwoordelijk voor de merkontwikkeling en groei van Qeet, dat vier locaties exploiteert: Fort Voordorp, De LiK, Sonnenborgh en Paushuize . We gingen in gesprek met Frank en hadden het onder andere over de liefde voor lokaal, bijzondere evenementenlocaties, hospitality, catering en meer.
Wat is Qeet?
Qeet is een duurzame speler in de evenementen- en cateringbranche. Wij willen inspireren en impact maken door nog socialer en duurzamer te ondernemen met onze catering, locaties en crew. We laten graag zien dat je met een toekomstgerichte aanpak niet alleen kunt groeien, maar ook iets positiefs kunt doen voor mens en planeet. De toekomst roept; wij voelen de noodzaak om op een verantwoorde manier te ondernemen. Wij geloven daarbij in dichtbij. Ons motto? Groeien door zo lokaal mogelijk te opereren.
Wat betekent Utrecht voor Qeet?
Wij houden van Utrecht, het is tenslotte de mooiste stad van Nederland. De Domtoren staat er weer prachtig bij sinds hij uitgepakt is, wat ons als Utrechts bedrijf ook trots maakt! Daarbij: met vier prachtige evenementenlocaties in Utrecht, de vele samenwerkingen met lokale voedselmakers uit de buurt én de vele partners uit de regio is de binding met het Utrechtse enorm.
Waar zijn jullie als team het meest trots op?
De vrijetijdssector is bij uitstek de sector waarbij je mensen bij elkaar brengt en belevingen creëert. En als je dat ook nog eens op een duurzame manier kunt faciliteren, voeg je dubbelop waarde toe. Daarmee maken wij verschil en daar zijn we zeker trots op!
Waar we ook trots op zijn is de manier waarop wij gastvrijheid benaderen. Bezoekers aan Utrecht zien natuurlijk de pracht van de stad, maar gaan met goede herinneringen naar huis doordat mensen het verschil maken tijdens hun bezoek. Hospitalitymedewerkers zie ik dan ook een beetje als ambassadeurs van de plek waar je bent: zij helpen je op weg en geven je een goed gevoel. En vanuit Qeet krijgen we er een goed gevoel van als mensen zich hier (in Utrecht, of op één van onze evenementenlocatie) welkom voelen. Wij stoppen dan ook veel tijd en energie in het thema ‘gastvrijheid’ binnen onze organisatie.
Hoe zie je de samenwerking met Utrecht Marketing?
Allereerst zijn we blij met een club als Utrecht Marketing waarbij enthousiastelingen zich inzetten om Utrecht onder de aandacht te brengen. Fijn is het dat zij dit doen met vele stakeholders in stad en regio, wat samenwerking stimuleert. Zo staan wij er ook in: we sluiten ons graag aan, met het idee om bij te dragen aan de marketing van Utrecht, maar tevens om ons netwerk verder uit te breiden. We staan open voor samenwerkingen met meer (duurzame)bedrijven, evenementenlocaties of organisatie die met een lokale benadering/bedrijfsvoering impact proberen te maken. Samen daarin optrekken is wat ons motiveert.
Wat is jullie belangrijkste ambitie in 2024?
Wij zijn een traject gestart om een B Corp-certificering te verkrijgen. Als dat nog in 2024 lukt, zijn we echt enorm trots! Deze certificering toont aan dat we op een duurzame en verantwoorde manier ondernemen en laat daarmee zien in hoeverre wij impact maken. Verder hopen we natuurlijk nog wat te groeien. Onlangs opende we onze 4e evenementenlocatie in Utrecht: Paushuize, maar wie weet wat er verder nog op ons pad komt. Naast de groei in het aantal evenementenlocaties kijken we ook in hoeverre we onze catering nog wat onder de aandacht kunnen brengen. De eindejaarsvieringen staan voor de deur; die verzorgen wij maar al te graag met lokale hapjes en drankjes.
Wil je zelf nog iets kwijt?
Iets kwijt? Nou, misschien een oproepje:
Duurzaam en sociaal ondernemen is géén einddoel, maar een continu proces om te blijven leren over ieders impact en wat we kunnen doen om dit te verbeteren. Bij Qeet hebben we zin in wat de toekomst ons gaat brengen en staan dan ook altijd open voor nieuwe samenwerkingen. Connect, kom langs, of stuur een berichtje als je wilt kennismaken. Je bent van harte welkom! Verder wens ik iedereen vooral een leuke tijd toe: Met november en december voor de deur komt er weer een leuke periode aan.